måndag 25 juli 2022

Marknadsdagar med trevligt umgänge.

I förra veckan var det ju marknadsvecka och jag passade på att kombinera besök på Sjöbo marknad med trevliga besök hos mina föräldrar och lite umgänge med brorsan och hans familj. 

På torsdagskvällen åt vi middag på Sjöbo Gästis. Buffe´ bestående av skånsk äggakaga med fläsk och rårörda lingon samt köttbullar med potatis och brunsås. 

Senare blev det en sväng på marknaden, då vi ju var tvungna att se när Annabelle, Henning och Lukas åkte de två värsta karusellerna. Vi passade även på att insupa marknadsstämningen med en salig blandning av folk i alla åldrar, försäljning av det mesta, karuseller, diverse tokigheter och en hel del alkohol. Då vaknar kuratorn i en och man blir extra uppmärksam på omgivningen. 

Nåväl, det gick ändå ganska lugnt tillväga och vi kunde återvända hem för våfflor och kaffe på mors och fars altan. Senare på kvällen var Henning, jag och min mor ute och fångade 103 mördarsniglar, som kalasade glatt på mors dahlior. 

Sen var det dags att köra hem, efter en trevlig eftermiddag och kväll. 
     

Söta " ungarna" Henning, Annabelle och Annabelles pojkvän, Lukas.  

Present till Kelsey, från Sjöbo marknad.  

SNIGELJAKT!!


Henning hittade ett paket med gamla tomtebloss. 


Marknadsdag 2, på fredagen blev det mors goda kalops samt fika i trädgården.



Vacker kombo.

Ros, stockros och clematis. 

Dahlior vid växthuset!

Massor med blommor på Hortensian. 

Mor köpte en ny textilvaxduk på marknaden.

Vi åt även goda kvällsmackor. 

Denna dag blev det endast en snabb runda på marknaden. Jag hann även med ett trevligt snabbesök hemma hos Olivers mormor Kerstin och Bengt.
Där var Johanna och Oliver och många andra släktingar också.
Här har Oliver och hans mamma Mia fastnat på ett fint foto.

Idag har jag haft mitt kära bokklubbsgäng här hemma, men mer om detta i nästa inlägg. 
Sov gott, det ska jag göra nu! 

Kram
@nneli    

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar