söndag 15 januari 2023

Födelsedagsfirande med en massa kul och så fina presenter!

Igår kväll firade vi min födelsedag lite i förväg. 

Jag fyller år på onsdag och igår kom mina kära ungar med sina respektive,
 brorsan med familj och min lilla mor.  
Vi hade en jättetrevlig kväll tillsammans med inledande drink med tilltugg, chips och krustader med cr.fraiche, röd rom, rödlök och citron samt varma krustader med färskost och havtornmarmelad. Sen blev det kycklinggryta med ris, sallad och rött vin.

Och sist men inte minst kaffe med crispmarängtårta med två olika fyllningar, 
citron och choklad. Johanna hade gjort ett musikquiz, där  låtarna hade olika kopplingar till mig. Det blev många skratt och diverse associationer, både sanna och mindre troliga. Hehe....   
Jag fick många fina presenter, bl.a skojiga spel, fina saker till hemmet, kläder, pengar, lyxiga praliner, hortensior. Ja, så mycket fint och saker som jag verkligen tycker om. 

   Vet ni, vi spelade julklappsspelet också igår. Julafton blev ju lite annorlunda detta är, då några i familjen fick Covid, några var bortresta, så vi bestämde oss för att ta detta igår istället. Det blev som vanlig många skratt och ibland ganska tuffa tag, 
men i slutändan, blev de flesta nöjda som tur var.  Eller.... ??

Min födelsedagsdukning med en stormönstrad duk från Hemtex.   
 






Starters....

Två av kvällens gäster har kommit. :) 



Min favorit, caviarskålen används flitigt. 

Kvällens sallad. 



Två senblommande röda amaryllisar på verandan. 


Henning pratar om viktiga saker med sin farmor. 





Marängcrisptårta med färska hallon, Den var godare än den ser ut. Hehehe

Också en med chokladfyllning. 

Detta gulliga par, mitt gudbarn Annabelle och hennes Lukas har idag åkt till London,
 för att plugga där ett halvår.
Varmt lycka till!!!    



Brorsan Henning kommer att sakna dem liksom vi andra,
men vi åker och hälsar på under våren. 

Idag har vi ätit rester av både mat och tårta,
 sovit middag och tittat på Stjärnorna på slottet.   

Ha en fortsatt fin kväll alla, kära bloggläsare! 

Kram
@nneli   

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar