måndag 23 januari 2023

Mysigt och gott på Alice och katten tesalong i Lund!

Hopps att ni har haft en bra helg, på alla sätt, kära vänner. 
Vi har haft en skön hemmahelg och jag har bl.a sorterat och rensat på vinden. 
Jag har kollat igenom det mesta där och det kan jag säga, är inte lite. Hehe!
Nu har jag i alla fall fin ordning på julsaker, påsksaker, vinter och sommarkläder 
och en del annat också. Har även några kassar packade, med saker som ska säljas vid tillfälle. 

Bilderna nedan är från vår kväll på Alice och Kattens tesalong, detta underbara ställe. 
Vi firade min födelsedagskväll där med så mycket gott att äta och dricka. 
Jag kan så varmt rekommendera detta ställe med goda lite rustika snittar , fluffiga scones med de godaste marmelader ( vad sägs om svartvinbär med vanilj) och hemmagjord lemoncurd,
vispat smör och clotted cream. Och sist men inte minst en cupcake, en vaniljpannacotta med clementinkräm och en apelsin-chokladbiskvi. Allt serverat på ett våningsfat!
  
Detta goda intar man i en mysig miljö med fina detaljer och 
sericeminded personal, som gör allt för att gästerna ska trivas.   

Om ni ska gå dit, JA, gör det! 

Ha en fin kväll och kram från mig
@nneli
   
 
Flagga på bordet, dagen till ära.  

Detta är förstås Katten hos Alice och Katten!!!

Alltså denna tavla, är så rolig. 

Så sant så.... Men lite kaffe är helt okej det också.  



Så vackra kakelugnar i alla rum!


Och vackra Morristapeter!





Ser ni de fluffiga sconesen?? 

Nej, jag har inte en äggula eller en klick smör i mitt te, en synvilla.
Hehehe..... 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar