fredag 13 juli 2012

Fredagskväll.....

Nu är det fredagskväll och det är härligt.
Vi har ätit en god middag och snart ska vi titta på en av alla 75 DVD-filmer av Morden i Midsomer, som vi har i hyllan här. Det bästa med DVD är att man kan somna och se om det man missat.
Jag känner dock att jag kan hålla mig vaken ikväll. Tog nämligen en liten nap i solstolen tidigare idag.
Ja, vi har haft soligt och fint väder denna fredag.

Tidigare idag blev jag inspirerad av en annan blogg, där bloggerskan berättade om ett häftigt slott i närheten av Växjö. Funderar på att boka en svit där för en övernattning kanske för att fira vår bröllopsdag i augusti. Slottet heter Teleborgs slott. http://www.teleborgsslott.com/ Titta gärna in där!

Nu kommer en liten bild från vår soliga altan. Bilden är dock inte tagen denna soldag,utan för någon dag sedan.
Här är det min kära mor och mina barn som njuter av solen på vår altan. Fikat finns på plats också förstås.
Ljuvliga sommar!
Jag har nu bakat två tårtor inför morgondagens kalas. Vi ska fira dottern Johannas födelsedag. Hon fyllde år mitt i studentveckan så firandet fick vänta,men nu är det dags. Jag har bakat en marängtårta med citronkräm och en marsipantårta med vit marsipan. Den ska jag dekorera med färska blommor. Bildbevis kommer i morgon när de är helt klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar