söndag 15 juli 2012

Vår lilla katt!

För ca 1,5 år sedan, en kall vinterdag körde jag till en trevlig familj i Bjärnum och hämtade hem vår lilla kise. Jag hade letat efter en söt liten katt på Blocket under en tid och plötsligt hittade jag KATTEN med stort K som såg ut precis som vi hade tänkt oss. Saga som hon hette hade hittats i en låda tillsammans med sin bror och lilla Saga var nu till salu och hennes bror skulle stanna hos familjen i Bjärnum.
Jag blev bjuden på kaffe med smaskig kladdkaka och fick en massa information om vad Saga tyckte om och inte tyckte om och lite andra goda råd och tips. Jag fick låna en kattbur och sen begav vi oss iväg hemåt jag och min lilla katt. Hon gnydde lite på hemfärden som tog ca 1 timme.
Jag bar in henne tillsammans med nyinköpt kattlåda och mat och lite leksaker. Vi fick även med hennes favoritfilt från den snälla familjen.
Väl hemma blev Saga välkomnad av resten av familjen. Hon började genast gå runt i huset och tittade storögt på allt nytt.
Här kommer några bilder på vår lilla kise:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar