fredag 17 juli 2020

Mysiga timmar med sonen i hans och Sofias fina lägenhet.

Tjingeling alla fina bloggläsare! 
För några veckor sedan tog jag en liten sväng hem till sonen i Malmö. 
Han och Sofia bor i en jättefin trea i Slottsstaden. Huset är byggt 1946 och har en liten balkong i söderläge som vetter mot en lugn och grön innergård. Pildammsparken ligger nära och det tar mindre än 10 minuter att cykla till Ribbans fina strand.  De har många kompisar i närheten och i samma hus bor en av Jakobs gamla barndomskompisar. 
Inte konstigt att de trivs i sin nya, lya.  

Nåväl, denna fredagseftermiddag som jag var där var Sofia på AW så det var bara Jakob och jag som satt och snicksnackade några timmar. Det var så trevligt så. 
Han hade köpt en massa blommor till mig,
då en blomsteraffär på "deras" gata sålde ut. Kärt av honom.

Nedan en liten titt på vardagsrum och kök. Jag ville inte fotografera för mycket när inte Sofia var hemma och "godkände" och Jakob ställde inte heller upp frivilligt på något foto. Det blev smygfotografering på honom i soffan. Hehehe.... 

Jag glömde dock helt att ta foton på deras prunkande balkong. Där har de på ganska liten yta kunnat få plats med soffa, planteringslåda och massor med fina blommor som  lavendel, clematis, hortensia, tomat, klockranka och en massa annat. Men nästa gång blir det fler foton både inifrån och ute. I promise.  

Idag blir det en solig och fin sommardag, ta hand om er!! 

Kram
@nneli 


Sofia är en mästare på palettblad och har massor.

Det är vitrinskåpet var jag med och hämtade på Bukowskis.  


Köket är ljust och fint med fönster åt två väderstreck, precis om det stora vardagsrummet. Det är ju fördelen med en gavellägenhet.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar