lördag 14 november 2020

Några växter i trädgården just nu och en som slöar i soffan.


Är det någon mer än jag som gillar klöverblommor? Ja, jag tänkte väl det.....
Jag har samlat något år och har en del olika varianter i skiftande färger. De övervintrar dessutom i trädgården vilket jag verkligen inte trodde från början. 
De är också bra på att självså sig på lite olika ställen. 
De är otroligt anspråkslösa och kan t.ex trivas utmärkt mellan två betongplattor.

Denna står i en stor kruka och visst är den extra fin med regndroppar.   


               Detta är blad från mitt lilla träd som faktiskt står i en betongkruka hela                                            året. Jag köpte det på Flyinge Plantshop för något år sedan och jag är                                                verkligen nöjd. På våren är det skirt grönt och nu på hösten vackert rött.                             



    Och på hösten är det även skönt att ligga i soffan och slöa, det tycker i alla fall familjens          katt. Om det är hon som läser Jojo Moyes " Toner i natten" låter jag dock vara osagt. Hehe.. 

                                                                               Kram på er  @nneli                 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar