söndag 1 november 2020

Tirups Örtagård och Jakriborg.

Hej på er denna söndagskväll. Jag hoppas att ni har haft en riktigt bra helg!
Vi har haft det bra på alla sätt. Johanna har varit hemma hos oss några dagar, efter att hon hade haft sin senaste tenta. Det är alltid mysigt och i gårkväll kom Oliver också. Vi åt middag, spelade kort och spel, umgicks och hade det bra. 
Idag inleddes dagen med moln och duggregn. Detta övergick till ljumma vindar och lite sol till och med. Jag passade på att ta in växter för vinterförvaring. 
Så nu är både jag och olivträden, lagerbladet, pelargonerna, ananassalviorna, citrusträden och rosmarinen redo för vintern. Även om det för min del gärna får fortsätta att vara 10 grader varmt och lite ljumma vindar. Men vi får väl se. 

Bilderna nedan är från ett tidigare besök på Tirups Örtagård ( så fint som vanligt) och en liten  avstickare till Jakriborg. Det är som en liten värld för sig själv, där på Jakriborg med de mycket karakteristiska hansahusen.  
  




                              
                                      Också fina Tirup med alla sina växter och vackra saker. 











                                           Sov gott alla och ha en fin inledning på veckan.  


                                                                        Kram  från mig, @nneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar