tisdag 15 december 2020

Risgrynsgröt i julservisen och nostalgi från 1982.


Jag har precis bakat en sats med pepparkakor och det doftar så gott i hela huset.   
Snart är jag redo för kvällens promenad och sen väntar en kopp nybryggt kaffe med pepparkaka med mandel i. Och till detta blir det ett rykande färskt avsnitt av "Ernst Jul"! Yeay!!! 

Bilderna nedan är från igår kväll när jag helt plötsligt blev så sugen på ris a la Malta. 
Vilken tur då att jag hade en rulle med färdig risgrynsgröt hemma i kylen. 
Bara att vispa lite grädde, blanda med rejält med vaniljsocker och till detta blev det varm saftsås med hallonsmak. Alltså, sååå gott!  

För att komma i riktig julstämning så klickade jag mig fram till Alberts och Herberts Julkalender på Öppet Arkiv. Jisses, så gammaldags, men det var ju meningen. 
Det var årets julkalender 1982. Då var jag 18 år, gick på gymnasiet 
och levde livets glada dagar i Ystad.    

Nåväl, nu var det ju dags för promenaden och inte sitta här och bli nostalgisk. 

Ha en fin kväll alla! 

Kram
@nneli





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar