måndag 14 december 2020

Utifrån och in i lusthuset!

Hej alla kära bloggläsare! 

Det har varit lite skralt med inlägg från mig här, den senaste veckan. 
Jag har varit lite mer aktiv på instagram, vilket ni kanske har märkt som följer mig även där. 

Det rullar på i en väldig fart, kan man väl i alla fall konstatera så här i advents och juletider!
Idag är det exakt tio dagar till julafton. Icke klokt, ju!!  Jag känner dock ingen större julstress, det man hinner det hinner man och det får räcka. Ingen fara om något litet skulle missas, eller hur? Det är ändå ingen som äter sju sorters kakor eller fem sorters sill. 

Nej, ett sansat men ändå gott och trevligt firande får det bli detta år. Jag älskar ju att pynta och fixa med julblommor, grenar, granar, mossa och annat från naturen och det hinns alltid med, för det är ju så kul. i lördags kom granen på plats, en riktigt stor och rejäl kungsgran utvald av maken. Jag kan säga att vi har aldrig haft en så stor och ståtlig gran och när det stora åbäket väl kom på plats och blev förankrad med en lina i taket så blev vi riktigt nöjda.  Hehehe..... 

Bild kommer senare, men först några bilder från vårt lusthus, utifrån och in. 
 
     
Kristallkronan lyser inne i lusthuset, jag ska byta till en liiite svagare glödlampa dock. 
 
Några tomtar har hittat dit och det känns lite juligt även där nu.  

Jag önskar er alla en fin kväll, så hörs vi säkert snart igen.

Kramar
@nneli
 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar