torsdag 15 april 2021

Boktips om vardagslycka!

Idag bjuder jag på ett litet boktips! 
Det är författaren, entreprenören, poddaren m.m. 
Sigge Eklund som har skrivit en liten charmig bok om enkla och vardagsnära små njutningar i livet. Eller vad sägs om att somna tillsammans med sin hund. 
Nu har jag inte någon hund ( ännu!!!), men man kan förstå känslan. 
Jag brukar ju sova middag tillsammans med vår katt på verandan, 
vilket är hur mysigt som helst. Bada skumbad, sitta under en markis en regnig dag m.m 
är andra exempel från boken.  
Faktum är att man tänker lite annorlunda kring sin vardag när man har läst denna bok. 
Sigge kallar det för lågintensiv lycka, att kunna njuta av små ting. Det är kanske det som vi ska försöka bli lite bättre på i dessa tider.  
Boken finns ännu så länge endast i inbunden form, men en pocketversion är på väg. 

Nåväl, idag ska njuta av min lediga dag, med lite trädgårdspyssel och även det nödvändiga, men ganska tråkiga städmomentet. Men vem vet, man kanske kan finna lite njutning även i detta. I alla fall så är det ju en behaglig känsla när hemmet är städat och man kan sätta in lite nya blommor och ta sig en kopp kaffe. 

Vad ni än ska göra idag, så hoppas jag att det blir i alla fall, lite njutbart.

Ta hand om er och en stor digital kram från mig
@nneli  
 






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar