lördag 10 april 2021

Österlentur!

Lördagen har varit lugn och skön. Jag lyssnade på "Ring så spelar vi", en lördagsrutin här hemma sedan i somras. När man inte kunde åka på loppis i Simrishamn p.ga pandemin, vilket vi annars, alltid gör på lördagsmorgnarna, så införde vi denna lilla rutin i det Rignellska hemmet.

 På tal om Österlen så var vi i Simrishamn och Vitemölla förra helgen. På hemvägen stannade vi till i Skåne-Tranås för att jag skulle kunna insupa atmosfären där. 
Jag har ju tillbringat väldigt mycket tid där eftersom vi hade ett sommarhus där,
 när jag var liten. Dessutom bodde mina farföräldrar där. 
Jag har många fina barndomsminnen härifrån.     

Bilderna nedan är från några av mina små favorithus där. 
 




Nu ska jag titta på den utmärkta serien "Belgravia",
 innan det är dags att sova. Maken och katten sover redan. 

Kram från mig
@nneli 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar