onsdag 28 februari 2018

Fler bilder från Katrinetorp och ta det lugnt i snökaoset!

Jisses så mycket snö det har kommit i natt. 

Jag insåg direkt i morse att det inte skulle bli något möte i Lund idag. 
Istället ringde vår snälla granne och erbjöd skjuts till jobbet.
Eleverna fick sluta tidigare idag, alla skolskjutsar var inställda och många i personalen hade haft svårt att ta sig till jobbet denna sista februaridag. 

Jag gick hem genom snödrivorna med en rejäl packning. Jag hämtade nämligen ut två ganska stora paket på posten plus att jag handlade hem lite mat. 
Det var så skönt när jag var hemma, alldeles snöig och blöt, men efter en kopp kaffe och lite vila så var humöret på topp igen. 

Nu väntar en laxgratäng i ugnen. Den ska avnjutas med smält smör och en öl. 
Mästerkocken och Renees brygga ska vi titta på ikväll. Johanna tentaläser så henne ska jag servera te och ett nybakat wienerbröd.

Nu tänkte jag visa er några fler bilder från vårt besök på Katrinetorp i helgen. 
Då var det visserligen kallt, men ingen snö alls. Ja, det kan verkligen skifta snabbt.  

Om man har många tulpaner så är ett tips att göra som på bilden nedan. 
Alltså använda sina våningskakfat på lite annorlunda sätt.     



Dessa vackra vägg och takmålningar.
Om ni inte har varit på Katrinetorp så måste ni åka dit.
De har olika arrangemang under året. Bl.a trevliga utställningar, skördefest, julmarknad och mycket annat. 






Nu önskar jag er en trevlig kväll och hoppas att ni har kommit hem ordentligt.
Om ni ska ut och köra, vilket ju verkligen inte rekommenderas, så ta det väldigt försiktigt!

Många kramar till er från mig.
@nneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar