söndag 25 februari 2018

Hemma hos god vän, en sväng i Ystad och besök hos föräldrarna.

I fredags, efter jobbet så åkte jag till Ystad och hälsade på min vän Mona. 
Vi fikade ( kaffe och fastlagsbullar), pratade och hade det trevligt. 
Min kära mor var också med. Hon och jag tog även en sväng på stan, inhandlade blommor och fröer inför vårsådden.

Här nedan Rådhuset på Stortorget i Ystad, denna kalla vinterdag!  


Monas katt är sååå tillgiven och söt. 
Mona och jag hade mycket att prata om som vanligt. 

Så mysigt i hennes fina hus vid havet.


Efter mors och min lilla Ystadstur åkte vi tillbaka hemåt.
Jag fick ett så varmt välkomnande av Fritz, mina föräldrars jaktterrier.
Han visade på alla sätt hur mycket han tycker om mig. Hemligheten är att han känner att jag verkligen gillar honom, säger far. Tänk vad djur är kloka.


Efter en trevlig pratstund med mina föräldrar, god mat och lite godsaker att ta med hem, bl.a supergod spickeskinka och fars egenhändigt rökta vildsvinskött, 

så återvände jag hem för lite fredagsmys i TV-soffan. 


Jodå, Musse var också på plats på sin fäll.

Zzzzzzzzzz...............


Ha en fin söndag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar