tisdag 13 februari 2018

Sista bilderna från Ulriksdal för denna gång.


Godmorgon!

Nu tänkte jag visa er de sista bilderna från Ulriksdal för denna gång. Jag ska absolut åka dit igen när det börjar bli vår. Då lär det vara ännu mera fantastiskt och man kan  njuta även av den fina utomhusmiljön. Ett nytt favoritställe....

Jag tog några bilder på de vackra husen i närheten. 
  

Tuppen med sina hönor som gol respektive skrockade när jag kom förbi.  



Den fina verandan!

Vita hyacinter i rostiga skålar.





Vitt och grönt, så vacker kombination.

En av alla vackra julrosor.





Det är nåt speciellt med dessa rutiga skönheter.
Eller hur?

Våren är på väg.....😊😊


Massor med citrusfrukter.

Duktiga florister på Ulriksdal......






Självplock av tulpaner. Kan ni känna doften och höra fraset när man plockar dem. Jag plockade med mig några hem på lök. Jag transporterade dem 60 mil på tåget och det gick utmärkt.


Så irriterande att jag inte kunde ta med mig några fina cedrar hem
till HALVA PRISET! Men där gick gränsen.😊










Bosse Rappne, känd från Tv äger ju butiken.
Han själv syntes inte till just denna dag men hans växtnäring fanns på plats.


I det fina trädgårdscafe´t drack jag en god kopp kaffe och åt världens godaste citronmarängpaj med ett tjockt lager av fluffig maräng. Så gott!!!
Fin utsikt med alla blommor i närheten.

Mmmm, jag kan känna smaken av len och frisk citronkräm,
på en perfekt mördegsbotten och sen marängen.......... 😋 🍰 


Nästa gång ska morotskakan eller chokladkakan avsmakas,
fint dekorerade med Saintpaulia blommor. 



Ha nu en riktigt bra tisdag!

Nu blir det frukost här och sen iväg till jobbet.
Idag startar vi dagen med ett möte, för ovanlighetens skull. 😉  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar