lördag 10 februari 2018

På besök på slottsträdgården Ulriksdal.


Hej på er alla mina kära och trogna bloggläsare! 

Jag har ju som ni har märkt tagit några dagars bloggpaus. 
Jag har varit  i Stockholm och roat mig i några dagar 
och valde denna gång att inte släpa med mig datorn. 

Jag kommer att ägna de kommande inläggen åt att visa lite bilder från denna 
trevliga minisemester i en av mina favoritstäder, STOCKHOLM!

Jag åkte upp med tåget på tisdagskvällen och blev där mött av maken som åkt upp lite tidigare för att jobba. Vi bodde på fina Skeppsholmens Hotell.   

Jag ska dock börja med att berätta om när jag i onsdags tog pendeltåg och buss med slutdestination Ulriksdal i Solna. Där finns den fantastiskt fina slottsträdgården som jag länge har velat besöka. Sagt och gjort, efter en halvtimmes färd så var jag framme, lagom till öppningsdags. En tupp välkomnade med ett muntert kuckeliku! 

Jag strosade runt och bara njöt av allt det vackra, underbara dofter, vackra blomsteruppsättningar, fina krukor och annat fint! Jag hade dessutom den stora äran att få träffa de båda charmanta herrarna , Giggs och Brorsan som är butikens två inneboende katter. Jag har länge följt Mona, som arbetar på Ulriksdals trädgård och hennes underbara texter och bilder på dessa båda charmtroll. 

Jodå, jag hade stämt träffa med både dem och med Mona. Jag fick en så trevlig pratstund med Mona som är en mycket sympatisk, kunnig, trädgårdsintresserad och härlig tjej. Vi pratade om både katter ( förstås), trädgård, växter, inredning, 
min blogg och mycket annat. 

Här nedan är Mona tillsammans med Giggs.
   




Så fin han är och ganska lik vår Musse faktiskt. 

Detta är Brorsan, den andra delen av denna numera kända kattduo. Här tar sig brorsan en stunds välbehövlig vila. Det är inte lätt med alla kunder som hela tiden ska fotografera och gosa och vara allmänt jobbiga. Brorsan och hans kattkompis Giggs har som sagt blivit riktiga kändisar som får ställa upp på både selfies och annat.

Följ gärna monablomm på instagram. Ni kommer inte att ångra er! 

Här lämnar vi nu livsnjutaren för denna gång.
Fler bilder från detta underbara ställe blir det i kommande inlägg.
Vet ni, där finns även ett trädgårdscafe´med världens godaste bakverk.

Vi ses snart igen och hoppas att ni får en fin lördagskväll.

Många kramar
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar