söndag 11 februari 2018

Skeppsholmens hotell, solig morgon och Hallwylska palatset!



Vad det är gott med hotellfrukost! 
Vi bodde ju på Skeppsholmens hotell denna gång, 
ett riktigt fint hotell, centralt och bra! Kan varmt rekommenderas! 

Frukosten var perfekt med knaperstekt bacon, krämig äggröra, 
goda pålägg, färskt bröd, fräsch fruktsallad och mycket annat. 
Gott kaffe och färskpressade juicer är också något som man uppskattar.




Andra morgonen när vi vaknade så var det solsken och underbart väder.
Dagen startade tidigt, då man ju vill hinna med mycket när man är i storstan.😊

Så här vackert var det på Skeppsholmen och i dess närhet.




Så vackert sken denna morgon! 


Slottet denna tidiga morgon! 

Stora isflak flöt omkring i Stockholms Ström. Brrrr.....
Denna vackra kyrka ligger nära Hötorget.
Där inhandlade jag förstås några buketter att ta med hem.
Otympligt att bära, men ett måste! 
😊  🌻🌷🌹


Jag besökte även underbara Hallwylska Palatset.
Denna vackra våning mitt i centrala Stockholm.
Här bodde herr och fru von Hallwyl i slutet av 1800-talet.
Här i det 2000 kvm stora huset fick de plats med sina fina konstsamlingar.

Numera är palatset ett välbesökt museum. Jag är här ganska ofta, speciellt när det är någon spännande utställning på gång. Just nu är det scenkläder från en del av Ingmar Bergmans filmer som ställs ut här i de vackra gemaken.
  
   
 

Från Fanny och Alexander!









Det blev ju en Oscar också för bästa kostymering för just Fanny och Alexander.
Även Oscarsstatyetten fanns på plats här.


Jag hoppas att ni har en bra söndag alla ni!
Min mor har precis varit här och umgåtts en stund, vilket alltid är lika trevligt.


Kramar
@nneli


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar