lördag 2 februari 2019

DAMMIDDAG och idag pågår storstädning och ommöblering!

Igår var det dags för dammiddag i vårt härliga gäng som nu har träffats
3-4 gånger per år i snart 22 år.
 
Vi fick först mousserande med tillbehör och därefter en jättegod lövbiffsrätt.
Jag har fått receptet och kommer att tillaga den snart här hemma också. 
Efter mycket prat om allt och lite till samt måånga skratt så var vi framme vid den goda äppelcheesecaken som vi avnjöt till kaffe och avec.  
 
Här är jag ute i värdinnan växtrum/uterum för att beundra de fantastiska myrtenkloten. De trivs perfekt i den lite svala miljön.
   


Så god dubbelvikt lövbiff med ost och dijonsenap emellan.
Serverad med rikligt med god sås, pressad potatis och sallad.  

Värdinnebuketten doftade underbart och gav en stark känsla av vår. 





Idag har jag varit uppe ganska tidigt, ja med tanke på hur
sent jag kom i säng i alla fall.  

Nu har jag storstädat två av rummen på ovanvåningen OCH möblerat om där.
 Lite lunch nu och sen ska jag sova middag
följt av kaffe med rester av ambrosiakakan. 

Ikväll blir det melodifestivalpremiär med familjen.

Kram på er alla och ha en fortsatt fin lördag!

@nneli 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar