onsdag 13 februari 2019

Teater, shopping och restaurangtips, kändisspan och en glad dotter!

Hej på er alla kära läsare!
Jag tänkte delge er några små tips från Stockholm ifall ni har vägarna förbi, kanske rentav på det stundande februarilovet.
 
Jag gillar Östermalms Textilatelje belägen på Nybrogatan.  
Här finns det massor med vackra saker som tyger av bl.a Morris, krukor, servetter, underlägg, ljus, lampor och mycket, mycket mer. 
 


Ber om ursäkt för att bilden är lite julig men,
 det var i december som jag var där senast.
Som sagt så är det väl värt ett besök på Östermalms Textilatelje´.
Väldigt trevlig personal dessutom.  

Denna bilden är från DRÖMHUSET på Östermalmstorg och även den otroligt välfyllda butiken är värd ett besök. 
Här finns det både kläder och inredning.

Och självklart inget Stockholmsbesök utan ett kändisfoto.

Den här gången var det Krister Henriksson som blev mitt "offer".
Vi fick oss en trevlig pratstund på Frippes Bakfick som verkar vara den gode Kristers favoritställe, nära och bra till Dramaten.

Han var mycket intresserad av min kamera
som han tyckte såg proffsig ut.    




Också SVENSKT TENN förstås.
Jag kan ibland få en sån längtan dit. Att strosa runt i dessa underbara miljöer, inspireras, köpa något vackert och ta en kopp te med delikata scones i deras tesalong. 
Det finns inget ställe där te och scones smakar så bra som just där.  

Många färger och mönster men ändå så smakfullt och vackert!





Ett DRAMATEN besök hanns också med under min helg i Stockholm i december. Jag och mitt trevliga sällskap, Ingela, Mia och Ing-Marie  såg " De oroliga". Manusförfattare är Linn Ullman och regissör Pernille August. Skådepelarna är  Ingela Olsson, Rebecka Hemse och Anita Ekström. En  tänkvärd och bra föreställning med utmärkta skådespelarinsatser. Anita Ekström är nu utbytt mot Marika Lindström och det går nog alldeles utmärkt det också.

Om ni blir inspirerade och vill se denna välgjorda och givande föreställning så går den fortfarande på Dramaten.



Innan föreställningen började så ville några av oss sitta ned och ta ett glas vin och koppla av en stund, medan andra, läs undertecknad hellre ville ila iväg och göra några fler inköp.



Jag gav mig ut i det vackra Stockholm by night och var bl.a på Sturegallerian tillsammans med väldigt många andra besökare. Jag klarade av mina inköp ganska snabbt och återvände till Dramaten och mina väntande vänner. 

Så vackert på Sturegallerian!







Nedanstående bilder är från föreställningen " De oroliga"!

Rebecka Hemse, en mycket duktig skådespelerska.

Anita Ekström is still going strong!

Också Ingela Olsson!



Och sen blev det en sen middag på Frippes Bakfick. Mitt val föll på Frippes favorit, köttbullar med god sås, potatispure´, rårörda lingon och pressgurka.
En god öl till detta passade utmärkt.    

Också lite mer kändisspaning, Torkel Pettersson.


Väggdekoration på Frippes!



Nu önskar jag er en fin fortsättning på onsdagskvällen.
Här blir det sällskapsspel och kaffe
tillsammans med Oliver och Johanna. 

Johanna klarade förresten sin omfattande och stora juridiktenta som jag skrev om tidigare. Så glad hon blev, (ja jag också) och vilken lättnad att slippa ta fram alla kompendier och böcker igen. 
Ett steg närmre målet. Bra jobbat, Johanna!

Kramar från mig

@nneli

 







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar