fredag 15 februari 2019

Fredagen är här med pastarätt och tjusig tulpanbukett!

Fredagen är här!
 
Arbetsdagen har gått snabbt som vanligt med möten och arbete på två skolor.
Samtal med föräldrar, elever och personal i en salig blandning.
 
När jag kom hem sov jag middag i en timme och det var så skönt.
 
Nu är middagen uppäten här och idag blev det en gammal favorit med pasta, knaperstekt kyckling, soltorkade tomater, pressad vitlök, grädde, majs, ruccola, rikligt med krämig fetaost, salt och peppar. Allt blandas i en skål och ett gott bröd passar utmärkt till. Jag brukar göra en stor sats så att det räcker även till några luncher. 
 
Nu ska jag ut på en rask promenad, därefter blir det
"På spåret", en irish coffee och lite annat gott tillsammans med familjen.
 
Kram och njut av er kväll!
 
@nneli
 
Buketten nedan fick Johanna och jag av
maken/pappan igår på "Alla Hjärtans Dag".
En riktigt fin tulpanbukett i kärlekens färg förstås. 
    

 
 



2 kommentarer:

  1. ÅH en Irish är det godaste som finns!!!! Härlig helg på dig världens finaste Annelie!

    SvaraRadera
  2. Tack käraste du, för det! Det var bara några dagar sedan som Johanna och jag pratade om dig och sa att vi saknar dina trevliga och generösa events. Tänk om vi kunde ses här hemma hos oss med våra döttrar och lilla Elise för en fika och en massa snack. Vi hörs! Kram och hälsa familjen!

    SvaraRadera