tisdag 12 februari 2019

Rosenskärm och solsken.

Jag måste bara få skryta lite om min Rosenskärm som nu blommar om
för andra gången. När jag köpte min första Rosenskärm för en del år sedan så sa "blomsterhandlaren". Ah, ska du köpa en bloggblomma. Och det stämde verkligen. Då var den verkligen populär och många bloggare fotograferade den flitigt.
 Nu hör man inte så mycket om den längre, men jag gillar den fortfarande.

Så kul när man plötsligt ser en ny stängel på väg. Nåväl nog tjafsat om detta.... 

Tänk, idag har det varit solsken och så vackert.
Tänk vad lite ljus och solsken kan göra skillnad.

Ikväll blir det Mandelmanns här hemma, en kopp te och en knäckemacka med mager ost till. Nu är det nämligen slut på semlor och andra utsvävningar här. 

Ha en fin fortsättning på kvällen och kram på er! 

@nneli
    

Jag är noggrann med vattningen då Rosen skärmen absolut inte får torka ut,
den får ej heller stå i vatten. Så "lagom" vattning mår den bäst av.
Annars har den inga krav....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar