söndag 26 november 2017

Österlenbesök och lite kvällsshopping bl.a på Tehuset Java.

Igår blev det en sväng till Vitemölla. Det var en ganska typisk novemberdag vädermässigt med duggregn och moln. Vi tittade till hus och svärföräldrar.

På kvällen hanns det med lite shopping i Lund och även lite umgänge med min mor som passade mina brorsbarn. Några julklappsinköp blev också avklarade.

Väl hemma igen blev det kaffe och filmen " Så ock på jorden".

Idag väntar födelsedagskalas och hela familjen ska med = trevligt, trevligt. 
    
Vitemölla strand, denna lördag i slutet av november. 

Sommarhuset i vintertid.

När jag är i Lund, vilket är väldigt ofta då det endast tar 10 minuter att köra dit, så är en av mina absoluta favoritaffärer "Tehuset Java".Denna fina butik finns ju även på Östermalm i Stockholm.
I Lund ligger den mitt i stan, mellan Mårtenstorget och Stortorget.

Här känner man sig alltid lika välkommen av fantastisk personal.  De underbara dofterna av nymalet kaffe och te slår emot en redan i dörren. Att här sen även finns fin inredning gör ju inte saken sämre för en som jag.

Igår var jag där igen. 😊😊😊

Nu ska jag plantera de sista vårlökarna och lite annat 

innan det är dags att svida om och göra sig redo för kalas.

Ha en skön söndag alla ni och kramar från mig, @nneli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar