onsdag 8 november 2017

Skogspromenad och en god kaka.


Igår var det så här underbart väder i Skåne. 
Idag är det dock mera typiskt novemberväder. 

Jag arbetade på två olika skolor igår och mellan dem tog 
jag en liten snabb avstickare på lunchen för en rask skogspromenad.
Så underbara färger och så skön temperatur. Jag gick iklädd endast jeans och kofta. 
Där fick man ny kraft för att kunna vara alert vid två elevsamtal och ett elevhälsoteamsmöte och en klasskonferens under eftermiddagen.  😊💚

På kvällen kom Johanna och jag på att det var Kladdkakans Dag, 
så det fick bli en sådan förstås. Tur att den är så snabb och lätt att baka och 
att det inte var Apfelstrudelns Dag! Hehehe.......  



Kladdkaka med grädde och minimarchmallows.
Man tager vad man haver i gömmorna. 

Det blev en bit till kaffet.

Nu ska jag laga middag och fixa med några småsaker.

Ha en härlig kväll och kram på er alla!
@nneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar