tisdag 27 mars 2018

Arbetsbesök i den lilla byn, Torna Hällestad.

En gnistrande fin och solig vinterdag, (nja, egentligen skulle det ju vara en vårdag) besökte jag denna fina skola som ingår i mitt upptagningsområde som kurator. 
Det är i Torna Hällestad och jag var där för att ha några elevsamtal.
Skolan är byggd på 1800-talet och sen renoverad i omgångar. 

Denna by är så söt med sina gamla hus, lanthandeln mitt i byn och en fin kyrka. 





Pingisbord på skolgården, denna dag täckt med snö. 



Nu ska Johanna och jag skruva ihop alla nya bokhyllor OCH få böckerna på plats,

men först en påskpralin och en kopp kaffe. Det har jag gjort mig förtjänt av efter att ha rensat och sorterat hela dagen på mitt arbetsrum på jobbet.

Ha en skön kväll så hörs vi snart igen!

@nneli
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar