lördag 3 mars 2018

Nya underlägg, gula blommor i vasen och brödbak på gång.

Jag tänkte passa på att visa er mina senaste inköp från Svenskt Tenn. Denna gång blev det ett gäng snygga underlägg i vackert Josef Frankmönster. 
Dessa tillsammans med min vårliga Mimosabukett och en gul pensee´ 
piggar upp på matsalsbordet just nu. 

Tänk också vilken skillnad det blir när solen behagar titta in en stund.

Fortsatt snöfall här idag och det lär mest bli inomhussysslor. Just nu pågår bakning i köket. Mitt vetemjölsförråd var slut ( mycket ovanligt) så det fick bli en grahamslimpa. Jag hoppas att den blir god och inte för torr. Om den blir bra så lovar jag att ni ska få receptet. Jag fick ju som sagt improvisera. Har man bestämt sig för nybakat bröd till kaffet så ska det bli så. Ingen kände för att gå till affären och handla heller......    




Ännu så länge kan man bara ha penseerna inomhus men snart mina vänner kan man sätta ut ett gäng på trappan. De är väl vårens budbärare om någon...

MIMOSA är både vackra att titta på och doftar ljuvligt.



Ha en fin lördag och ta hand om er!

@nneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar