tisdag 24 september 2019

Antikmässa på Katrinetorp med kändismöte!!.

I fredags tog jag med mig min mor och min moster och åkte på antikmässa i Malmö. 
Det var en fantastiskt fin utställning med massor av vackra saker och antikviteter. 
Fint arrangerat på alla sätt. Vi träffade en del kända inom antikbranschen och en av dem var det extra roligt att stifta bekantskap med, Karin Laserow från "Bytt är bytt"!
Min moster och Karin känner varandra och är goa vänner och det blev ett kärt möte.

Karl Fredrik från Eklaholm och Joakim Bengtsson från Antikrundan var också på plats tillsammans med många andra antikintresserade. En trevlig eftermiddag som   
inleddes med ett Ikeabesök och avslutades på Katrinetorp. 


Vackra Katrinetorp!







Mor vet inte om att jag har tagit foto på henne i antikvitetsvimlet. 



Så vackra blomsteruppsättningar i montrarna.
Det uppskattas av oss blomälskare!

Sååå fint! 

Trädgårdsbukett av sensommarblommor, kan det bli finare!? 

Här ska det nog serveras en viltmiddag!!


Systrarna!! 

Så vackert konstverk på väggen och matchande blomsterbukett.


Jag ska också plocka in en bukett av mina japanska lyktor. 

Så här glada blev Ingrid och hennes vän när de träffades.
Vem är då den goda vännen, se nedan?!

Jo, roliga och glada Karin Laserow från "Bytt är bytt". 


Karin ställde glatt upp på några foton tillsammans med systrarna Ingrid och Anita.


Tre glada tjejer!!

Vita höstanemoner i en tennkruka. 



Vita liljor och blåvitt porslin, kan aldrig bli fel.  

Stämningsfull musik bjöds vi också på.

Karl-Fredrik från Eklaholm var också på plats. 

Här fanns antika julkulor i papplåda, sådana som jag köpte på loppis för någon vecka sedan. Vilket kap jag gjorde där. Jag betalade 30:- för en hel låda med 12 kulor och här kostade de mellan 50-60:- styck. I love loppis!!  


Alltså, så fint!!!

Katrinetorp, nästa gång vi ses blir på julmarknaden!

Nu ska jag kurera min förkylning, se något bra på TV och dricka te.
Men först en promenad. Jag får INTE komma ur min kvällsrutin nu......

Ha en fin kväll och kram på er!

@nneli
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar