fredag 2 oktober 2020

Hemma hos mina föräldrar.

Igår på min lediga dag hälsade jag på hemma hos mina föräldrar. Min mor har fortfarande ont i sitt nyopererade knä, men det går framåt. Vi ägnade eftermiddagen åt att prata, vattna, fixa lite i växthuset och åt att äta god mat. 
När jag kom dit på e.m hade min far fixat en jättegod middag, panerade kotletter med bönor, champinjoner, inlagd gurka och gele. Så gott och vällagat. 
På kvällen gjorde min mor en god smörgåstårta med räkor och ägg. Precis på samma sätt som när jag bodde hemma och detta var min stora favorit. Ja, de uppskattar verkligen när man hälsar på och det gör jag också förstås. 
Efter en långpromenad i mina gamla "hoods", så var det dags att köra hemåt igen. 

Denna ljuvliga kritvita passionsblomma hade slagit ut igår.       

            Den supergoda smörgåstårtan.


             Ha en riktigt fin fredagskväll och kram på er alla!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar