torsdag 8 oktober 2020

Vilken överraskning!!!

För några kvällar sedan när jag kom in i badrummet för att borsta tänderna möttes jag av en fantastisk doft från min nyinköpta flikiga bladkaktus. Det är ett gammalt, stort exemplar och den heter "Epiphyllum anguliger" på latin. 
Jag köpte den på Marketplace och förra ägarinnan,
 hade inte haft några blommor på den. 

Men nu efter en månad i mitt badrumsfönster så slog en fantastisk vit-gul blomma ut med en ljuvlig doft. Ingen stor händelse precis, men om man som jag gillar växter och blommor så är det kul. Hehehe..... 
Nu väntar jag på fler blommor, förstås. 

En liten stunds vila här nu (efter en dag med många ärenden),
 sen är det dags att bege sig till köket för att rulla köttbullar 
eller "trilla" köttbullar som det egentligen heter.    

Ha en fin kväll! 

Kram
@nneli
  




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar