måndag 24 maj 2021

GRATTIS kära mor, på din dag!!!!

                                                                                                

I förra veckan var jag och hälsade på hos mina föräldrar direkt efter jobbet en kväll.  
Vi åt en av mina favoriträtter, kålpudding med brun sås, potatis och lingon. Mmmm, vilken underbar husmansrätt det är!  Sen blev det en massa prat, trädgårdskoll, Tv och kvällsfika. 

Jag fick med mig en massa växter och blommor som nu är planterade i trädgården härhemma.

Detta året har vi testat att så solboll, sideneternell och Blomstermorot, förutom de vanliga favoriterna svartöga, vit blomman för dagen, lejongap,  petunia och massor med tomater.  Spännande att följa utvecklingen nu. Jag har för första gången beställt fröerna på Impecta,
vilket fungerade bra med snabb leveranstid, direkt hem i brevlådan. 

 Och idag fyller hon år, min kära mor. 

Hon som alltid ställer upp, är snäll, omtänksam och som dessutom är en hejare på matlagning och växter.


Och ikväll, denna fina och soliga majkväll grattar vi henne förstås. Firandet delas upp i några omgångar och det blir ju perfekt att fira flera gånger.          

Nedan ser ni några blomstrande favoriter från mors trädgård, som blommar just nu! 
     
Ljuvlig clematis som både jag, mor och Johanna har.  

Limegröna ränder..... 

Rosa fluff, azalea.... 

Kvällssol i mors och fars lummiga trädgård.


En söt Kamelia som mor fick av mig för en del år sedan och som hon har lyckats så bra med. 
    Den lär ju vara ganska svårflirtad...    

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar