torsdag 12 augusti 2021

En skön dag på Österlen!

Lördagen inledde vi med att åka till Österlen, med kaffe i "take away" muggar, maken vid ratten och dottern i baksätet, så gav vi oss iväg tidigt.  Oliver jobbade helg och då passade Johanna på att umgås med oss. Ring så spelar vi" ( tradition på lördagar) på radion, solsken över vackra Österlen, och med första stoppet inställt på loppisen i Simrishamn. 
 
Solsken, en alle´ och solrosor i vägkanten, och jag måste förstås föreviga detta från bilen.
Det var inte jag som satt vid ratten. Hehehe.... 

I varje liten lantlig by, så finns det en vacker kyrka. 
Byggnadskonsten förr, var så fantastisk.

En och annan kobild, blir det ju alltid. 


Framme vid havet! 

Östersjöns fina vatten. 

En bild från loppisen i Simrishamn. Här säljer man allt mellan himmel och jord.   

Vi åkte en sväng genom hamnen förstås. Rofyllt och vackert! 

Sen hämtade vi upp maken som plockade björnbär medan vi roade oss i Simrishamn. 
Resten av dagen tillbringade vi i Vitemölla, frallor till lunch och sen bjöd jag svärmor, svägerska med sambo Tomas på björnbärspaj med vaniljsås, vilket blev uppskattat. 

På hemvägen stannade vi hos mina föräldrar, se mer om detta och
mina loppisfynd i nästa inlägg. 

Kram på er alla
@nneli     



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar