tisdag 3 augusti 2021

På besök i Annettes underbara trädgård! Vilken härlig sommarkväll!

För en vecka sedan var jag och ett gäng, med andra trädgårdsintresserade hembjudna till Annette och hennes ljuvliga oas i Hjärup. 
Kaffe, cider och nybakad morotskaka i det vackra orangeriet, inledde vi med.
 Sen flanerade vi genom Annettes fina, parkliknande trädgård, med så mycket vackert. 

Vi avslutade kvällen i den största privata dahliaplanteringen, som jag någonsin har sett.
 Så många sorter och så vackert det var! 

Nu låter jag faktiskt bilderna tala för sig själv. Ni vet uttrycket, en bild säger mer än tusen ord. 

Så håll tillgodo, kära vänner och tack Annette för en underbar kväll.  
Kul att även lära känna er glada och fina golden, Happy, som är med på två bilder, minsann. 

Stort tack även till Annika och till er andra i  gruppen som bjöd in mig i er fina gemenskap. 
Så tacksam och glad för detta.

Kram
@nneli   
  

Glada och fina, HAPPY!!



Så himla fint!!

Kolla in de här!!!




Funkiasamling. 

Vit klockranka, vilken dröm!


Några av alla fina stilleben!

Myrten i en rostig " hatt"! 






Tre växthus på tomten! 

En riktig livsnjutare! 



Och nu några dahliabilder! Jag hade kunnat ta flera hundra,
men någonstans får man dra en gräns. Hehehe...

Karamelliga sommarflox! 







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar