måndag 9 augusti 2021

Trevlig grillkväll hos brorsan!

 

I måndags kväll var vi hemma hos brorsan och avnjöt en god måltid 
och "snicksnackade" en massa. 
Till kaffet hade vi mina hembakade kardemummabullar.

Vi kunde sitta ute, men det var liiite kyligt.  

Vi åt pulled pork som hade långgrillats i 14 timmar.  
Så mört och gott och med en fantastiskt god stekyta.
Tillsammans med bröd, picklad rödlök, coleslaw 
( saknade dock min svägerskas hemlagade, hehe),  
tomat och gurka smakade det perfekt. 

Tyvärr blev det inga foton, förutom på familjens lilla Bonnie, och de snygga gardinerna. Hehehe. 
Det kan vara ganska skönt att inte se tillvaron genom en lins ibland, inte minst för omgivningen. 

Brorsan fick ett gäng starköl och sitt favoritgodis av syrran. Han har ju fyllt år. 

Min svägerska och deras barn är och hälsar på släkten i USA, i tre veckor.    

 


Här har vi fina Bonnie!!

Nejdå, Annabelle och Henning, er farmor och jag matade henne INTE,
 med en massa onödigt, bara liiite blötmat. Hon mår bra , men längtar efter er. 
Precis som er farmor. Hehe.....  


Tack brorsan, för en trevlig kväll!!   


Kram från mig till alla er läsare!

@nneli




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar