onsdag 5 september 2018

Härlig eftermiddag i vacker miljö och med finfint sällskap!

Söndagseftermiddagen tillbringade jag tillsammans med de här båda, min mor och min brorson, Henning. Vi är trädgårdsintresserade alla tre och åkte till Flyinge Plantshop för at ta del av deras fina erbjudanden och träffa inbjudna trädgårdsexperter.
 
Mor och jag brukar åka dit, speciellt under deras trädgårdsvecka. I år hade vi dessutom med oss lilla charmtrollet Henning som redan kan mycket om växter.
Vi hade en så trevlig eftermiddag och Henning vill åka dit snart igen= gott betyg!
 
  
Vi inledde med ett besök i Cafe´Smedjan och där blir man aldrig besviken.
Vi åt en god sallad med kräftstjärtar, brödkrutonger,
avocado och rikligt med parmesan.
Henning ville ha korv med bröd. Vi drack en god äppelmust till. Måltiden avslutades med pannkaka med sylt och grädde. Sen var vi redo för lite shopping.    
 












Henning poserar i det fina växthuset.



Uppdukat i orangeriet!


Så vacker kombination!

Hibiscus.

Det här stora klotet var fint!

Alltid lika kul att prata ett par ord med John Taylor.
Kunnig, trevlig och alltid lika glad!
 
Jag träffade även en bekant från Simrishamn, Lars som numera arbetar med ljussättning inom trädgård och inredning.
Vi har inte setts på 35 år och hade en hel del att prata om förstås. Så trevligt!
 

Innan vi åkte hem med alla våra växter så blev det en god glass med extra allt!
Detta är Hennings!

Min våffelbägare var fylld med chokladglass, pecan och saltkolaglass,
chokladsås och rån.

Jättetrevlig avslutning på helgen.

På kvällen landade jag i soffan efter middagen och där sov jag väldigt gott från klockan åtta. Jag hade utlovat kaffe till Oliver men det fick han fixa själv. Hehehe....

Ha en härlig sensommarkväll, kära ni!

Jag ska ta en bok och sätta mig på altanen en stund.

Kram
@nneli
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar