fredag 7 september 2018

Vår hibiscus blommar igen och snart träff med väninnorna........

Fredagen är här och det känns toppen, eller hur?
 
Jag måste bara visa er vår fantastiska blå-lila hibiscus
som nu blommar så rikligt igen. 
Den har blommat flitigt sedan i juli månad, trots den extrema torkan. Torka och värme tål den ju förstås, men värre är det ju med våra ganska kalla vintrar. 
Jag har planterat den på ett gynnsamt läge invid väggen och det har verkligen varit rätt plats. Blommorna går utmärkt att plocka in som snittblomma också.
Tänk ändå att vi kan odla vackra medelhavsväxter här i vårt ganska bistra klimat.
 
 
Om man snittar stjälken precis som man gör med rosor,
 så håller de ganska länge i vasen. 
 
Nog tjatat om detta.......  Hahaha!
 
Ikväll blir det dammiddag med ett av mina väninnegäng och det tror jag blir hur kul som helst med god mat, mycket prat och många skratt. 
 
Jag passar på att önska er alla en fin fredagskväll och start på helgen!
 
Många kramar 
@nneli
          





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar