torsdag 27 september 2018

Matchande bok och blommor.

God morgon på er alla fina läsare!
 
Ni som följer mig på Instagram har redan sett dessa bilder.
Nu har jag i alla fall läst ut Karin Brunk-Holmqvists senaste bok, "Tango i Tabernaklet".Det var en riktig Karin-bok, lättsam, humoristisk och kryddad med Karins skånska uttryck.
Eftersom jag känner Karin så är det förstås extra kul att läsa hennes böcker.
Vi gick på Socialhögskolan tillsammans och blev goda vänner. Hon var den äldsta i klassen och jag var den yngsta men vi fann varandra nästan direkt. 
 
Karin var bl.a på mitt och Mårtens bröllop och höll ett så fint tal. Detta var långt före hon inledde sin författarbana. Då jobbade vi båda som socionomer.
 
Detta var hennes 13:e roman och så populära de är, inte bara i Sverige utan i många andra länder. Så kul!
  
 
Idag ska jag äta sopplunch på Eginogården. Det är så gott och så trevligt och det passar utmärkt eftersom jag är ledig idag. Man får äta två sorters soppa, dryck samt kaffe och goda pannkakor med sylt och grädde för, håll i er nu: 50:-.
 
Ha en fin dag så hörs vi igen, snart! 
 
Kram
@nneli   
 
Extra kul när boken man läser matchar blommorna i vasen. Hehehe......
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar