fredag 28 september 2018

Solsken och en mysig höstdag med soppa och umgänge!

Så skönt det är när solen tittar fram en stund. Så var vädret igår.
Blåst, men med lite sol! När jag hade klarat av städningen här hemma så kom min mor hit och vi promenerade till Eginogården. Väl där så åt vi en utsökt sparrissoppa och en lika god ärtsoppa med grovbröd. Därefter blev det kaffe med pannkakor. Detta gjorde vi tillsammans med ett helt gäng andra lunchhungriga gäster. Många kända som kom fram och pratade. När denna sociala timme var till ända så promenerade vi hemåt genom Dalbys gamla kvarter. Så många fina gamla tegelhus och pittoreska trädgårdar. 
 
Så kul att visa mor var jag tar mina kvällspromenader.
 
 
Jag hoppas att ni också hade en fin dag!
 
Nu är det FREDAG och det gillar vi, eller hur?  
 
Kramar från mig! 
@nneli
 
 
Så här fint sken som sagt solen, in i vardagsrummet en stund igår.        
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar