lördag 25 januari 2020

Dammiddag, dubbelt firande och annat kul!


Hej mina kära läsare! Hoppas att ni har det bra och njuter av helgen! 

Igår kväll var jag på dammiddag och hade en så trevlig kväll med vänner. Kvällens kära värdinna hade ordnat så mycket gott.  Grön applesourdrink med goda tilltugg och därefter italiensk fläskfile´gratäng med ugnsbakad potatis och grönsallad.  

Till kaffet fick vi en delikat oreokaka med choklad-tryffelkräm, färska hallon, vispgrädde,och rom. Efter mycket snack om allt så cyklade vi hem i ett stilla duggregn, mycket nöjda med kvällen.  

I torsdags bjöd Johanna mig på en god lunch bestående av varmrökt lax, sallad, majs, vitlökskrutonger och mango. Vi hade en mysig eftermiddag då vi tittade på mysparet Mandelmann, samtidigt som vi målade miniatyrmöbler till mina dockhus. 

På kvällen kom Jakob och Sofia på middag, kycklinggratäng ( med grädde, soltorkad tomat och vitlök) med ris och sallad. Men först skålade vi i skumpa för att fira att de har köpt sin första lägenhet tillsammans. Och vi hade ytterligare en anledning att fira, nämligen att Sofia nu kan titulera sig civilingenjör då hon har tagit 
sin examen i veckan. 

Johannas goda lunch!  
  




SKÅL och GRATTIS kära Sofia och Jakob!! 




Bilderna nedan är från fredagens härliga dammiddag!




Denna underbara kaka, ni måste få receptet!

Nu ska jag lägga måla en stol eller två till ett av mina dockhusprojekt.
Johanna och jag har målat och klätt om möbler idag
och senare ska ni självklart få se hur det blev.

Ha nu en fin lördagskväll och många kramar från mig
@nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar