måndag 6 januari 2020

Sköna dagar och trevligt kalas för kära moster!

Igår var vi på trevligt födelsedagskalas hos min moster Ingrid som fyllde 75 år. Vi fick god mat och det var kul att träffa släkten. Kusiner, kusinbarn och nu även ett litet kusinbarnbarn, ja släkten blir större och större för varje år. 

Idag har vi haft en lugn och skön måndag ( söndag). Johanna har lagt klart sitt 1000-bitars pussel som hon började lägga i lördags. Hon har fått lite hjälp av Oliver och kanske jag har lagt någon enstaka bit också, men 970 av 1000 bitar har Johanna lagt själv och så snabbt dessutom.  

Idag har jag pysslat med mitt dockskåp.  
Jag har ju köpt ett gammalt dockskåp som jag nu fyller med gammalt och nytt. 

Om någon har miniatyrsaker att sälja så hojta till, vetja... 
Det finns ju så mycket kul saker och det är verkligen lätt att "bli fast"!!!

Nu har vi ätit ugnsbakad lax och före kvällens promenad,
 tänkte jag plita ned några rader här på min blogg. 

Ha en fin fortsättning på kvällen, i morgon är de flesta väl tillbaka på sina arbeten.


Kram
         @nneli         

Min vackra bukett som jag fick på nyårsafton
och som står lika fint fortfarande.  


Även Musse gillar buketten och ligger gärna nära. 

Maken och min kusin James hemma hos moster Ingrid och morbror Bosse. 

Rostbiff, kyckling och skinka med en massa goda tillbehör som potatisgratäng, kalla såser, torkad lök, picklad rödlök, syltlök, ostar, kex, bröd, sallad, färsk ananas och melon. 


Min mor tillsammans med Henning och Annabelle, hennes yngsta barnbarn. 


Och här sitter far mellan Anders och Malin. 

Min yngsta kusin Malins tre barn, Moa, Tuva och Elton. Så söta alla tre. 

Och till kaffet åt vi denna goda tårta med färska jordgubbar, blåbär och kiwi.

Tack Ingrid och Bosse för en jättetrevlig kväll med mycket prat och en massa gott.



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar