söndag 19 januari 2020

Födelsedagskalas med vänner och familj!

Igår fyllde jag år och blev så uppvaktad och grattad hela dagen. Dagen inleddes med att familjen hade fixat god frukost och mååånga paket. Jag fick fina kläder, en resa, papegojtulpaner i favoritfärgen, kruka med tillhörande grön växt, trädgårdsting och mycket mer. Under dagen blev det en del fixande inför kvällens kalas och halv sju kom gästerna. Flera paket med Ritualsdoftljus, kaffemugg, pengar, en låda fylld med goda kryddor, pyjamas, snygg burk m.m. Jakob och Sofia kom lite senare, för idag blev de lägenhetsinnehavare och skrev köpeavtal under eftermiddagen. Så roligt och spännande för dem. De kommer att bo i en trea med balkong i Slottsstaden i Malmö. 

Nedan mina presenter från familjen! 
De känner mig väl och vet att matchande presentpapper uppskattas. Hehehe....   
    






Kvällens dukning i för mig lite ovanliga färger, grönt, aprikos, vitt och silver.
Kul med lite färg!! 












SKÅL och välkomna Ulf och Håkan! 



Ann, Christina, Johanna, Oliver samt mor och far på denna bild. 

Prosecco och lite tilltugg. 

Johanna och Oliver, gulliga som vanligt!


Henning och Jennifer. En som saknades vid mitt firande
var brorsan som är i Thailand genom sitt arbete.  

Och fina Annabelle som går i åttan redan, hur gick det till???
Här med mamma Jennifer.


Jag bara älskar att Henning, bär kavaj på våra kalas. Här visar han kvällens
buffe´med varmrökt lax, potatisgratäng, rostbiff, såser och sallad. 





Och efter maten blev det marängcrisptårta med smörkräm, grädde, passionsfrukt, kiwi och granatäppelkärnor, kaffe samt avec för alla som önskade.     



Och sen blev det Johannas trevliga musikquiz som numera är tradition. 
Här klurar Sofia, mor, Christina och Jennifer på vilken låt det kan vara......


Min far och Henning är lite mera " laidback". 



Jakob som numera kan titulera sig lägenhetsägare tillsammans med sin Sofia
poserar med kusinen Annabelle.

Kan det möjligen vara fotbollssnack som de här båda ägnar sig åt på denna bild?


Johanna med lilla Xenia i knät. Hur söt???

och här har hon somnat....

Tusen tack alla som har grattat mig med presenter, kort, blommor, hälsningar på facebook, sms, mail och IRL förstås. Det värmer en glad 50 - plussare.

Ha nu en fortsatt fin kväll alla ni, här ska vi se på "Så ska det låta", om Oliver och Johanna kan slita sig från nya pusslet.

Kram från en mycket nöjd födelsedagsfirare.

@nneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar