måndag 13 januari 2020

Bibliotek och konst!

Precis före jul så besökte jag mitt gamla barndomsbibliotek,
 som precis har renoverats och blivit så fint. 
Eller om rätt ska vara rätt så fanns inte detta bibliotek när jag var liten.
nej, då fanns det inrymt i en källarlokal. Men jag trivdes där ändå och var en flitig besökare. Jag minns den speciella doften av böcker och papper i kombination med källarlokal. Det låter kanske inte så fantastiskt,
 men för mig är det förenat med goda minnen och barndomsnostalgi. 

Nåväl, nu finns det ett nytt bibliotek vd Gamla Torg, som nu även är nyrenoverat, modernt och snyggt. Trappan upp ser ut som på bilderna nedan, med bra boktips. 
En riktigt kul ide´.

Det fanns även en mycket intressant utställning av Sven Åke Lindberg 
och hans detaljerade skulpturer i järn.      



En modern gran! 


Sven Åke Lindberg är skulptören. 

Läckert!!

Konstnären till denna tavla är Stig Espe Olsson. 




Jag besökte även det här fina biblioteket i Harlösa.




Detta var på vägen till Greveholms slott som jag besökte före jul. Mest för att komma 
i julstämning och med tanke på att hela familjen verkligen gillade" Mysteriet på Greveholm", julkalender både år 1996 och 2012. Jag har under flera år tänkt att köra dit just i jultider, men det var alltså inte förrän nu som det blev av.

Riktigt kul att se slottet i verkligheten.
 Detta vackra slott ligger alltså i utkanten av Harlösa.
Men mer om detta i nästa inlägg.

Ha en fin kväll, så hörs vi i morgon igen!

Kram
@nneli    








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar