torsdag 9 januari 2020

Slappande, biobesök och besök hemma hos mina föräldrar.



På nyårsdagen var barnen hemma och åt pizza, enligt tradition. 
Vi spelade sällskapsspel och umgicks, vilket är en perfekt sysselsättning 
en slapp nyårsdag när alla är lite trötta och sega. 

Trevlig kväll med våra ungar med sina respektive hade vi!!   

En av mellandagarna körde jag hem och hälsade på hos mina föräldrar. 
Vi åt god mat och hade som vanligt mycket att prata om. 
Det blev även en skön promenad i mina gamla uppväxtkvarter. 

Denne veckan satte jobbet igång på "riktigt" igen. Det har blivit samtal med elever, föräldrar och kolleger och även medarbetarsamtal, umgänge med härliga kolleger och en del annat. 
Det har varit en jättehärlig jul och nyår med ledighet, skönt umgänge, god mat och dryck, firande av både jul och nyårsafton hos oss, bokläsning, filmer och annat kul. MEN det var trevligt att vara tillbaka på jobbet och att komma in i sina rätta rutiner igen.  
Ikväll har vi varit på bio och sett En del av mitt hjärta och den var sååå bra! 
Om ni ännu inte har sett den, så måste ni göra det!  

Ha det så bra och sov gott så hörs vi snart igen!

Kram
@nneli
     
Slappande i soffan, på årets segaste dag..... 

Nedan några bilder från när jag var hemma hos mina föräldrar 
och åt god middag och umgicks i förra veckan.  


Julfint i mina föräldrars köksfönster. Gardinerna hade jag varje jul i vårt förra hus,  men sedan några år tillbaka är det mor som har glädje av dem i sitt kök. 





Mors lilla tomtesamling.

Nu har alla mina tomtar återvänt till sin plats på vinden.
Det är endast granen kvar nu och den får stå kvar tills helgen.
Utomhusbelysningen får sitta uppe under hela januari då den lyser upp så fint.

 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar