söndag 12 januari 2020

Söndag, långfrukost och ett evigt regnande.

Hej på er alla denna regniga söndag. Sovmorgon, bullbak och långfrukost fick det bli idag. 
Ja, det blev det faktiskt igår också men då med Melodikrysset.  Det var dock inte bullarna på bilderna som jag bakade för det är miniatyrer till mitt dockskåp. Ser ni kanelbullarna på plåtarna , en plåt med färdiggräddade och en plåt med bullar på jäsning. Och bakbordet med en utkavlad deg och en minikavel. Nu ser jag att mjölpåsen som är ca 1,5 cm hög gar kommit upp och ned. Men visst är det ett härligt hantverk, gjort av en dam som är fingerfärdig.  
Vilket tålamod man måste ha......   Ser ni förresten metallkorgen med ägg? 

Nåväl, det var frukostbullar som jag bakade, vilket uppskattades av oss alla här hemma. 
Att ätas varma med en god ost och lite engelsk apelsinmarmelad och nybryggt te, 
fast kaffe till  mig.  

Nu ska jag snart trotsa vädret och gå en promenad ( tror jag i alla fall, javisst ja det finns ju inget dåligt väder bara......) 
  



Två bilder från sovrummet. Jo, man får tända lite ljus när det är grått ute. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar