lördag 23 maj 2020

Härliga syre´n tider och lite annat snick-snack!

Oj,oj,oj vad jag har försummat min blogg den senaste veckan.
Det är tur att jag har så tålmodiga och trogna läsare minsann. 

Allt har rullat på här med en massa trädgårdsarbete och en del fixande inomhus också. Även lite umgänge (på lagom avstånd förstås) har det blivit.

Jag har bakat en del, bl.a goda bullar/scones som ni ska få receptet på, 
så enkla och goda, men även lite onyttigare bakverk, 
men lite måste man ju unna sig, eller hur.    

Jobb som vanligt och en del välbehövliga promenader har det också blivit.

 Jag har besökt några olika plantskolor och handlat en del nytt till krukor och rabatter också de senaste veckorna. Och i torsdags kom maken hem med en hel låda pelargoner som han hade fyndat för 10 kronor styck. Hur fina som helst. Så tillsammans med de som jag hade köpt var det plötsligt 20 pelargoner som skulle hitta sin plats. Men det var inga problem.....  Hehehe.... 

Nej, nu kallar familjen här att jag ska ta kaffet och Ben and Jerryglassen med mig och komma för filmen som vi ska, se den börjar nu. 

Ha en fin fortsättning på lördagskvällen och ta hand om er så höres vi snart igen.
     

Jag har plockat in stora fång av syrener från våra egna stora buskar och den ljuvliga syrendoften, det är vår för mig.   






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar