söndag 24 maj 2020

Min fina mors födelsedag och lite skafferirensning.



'



Idag är det ingen vanlig dag för idag är det min lilla mors födelsedag! 

En fantastisk mor OCH vän som alltid finns där för oss barn och barnbarn. 
För att nämna några av hennes fina egenskaper, snällhet, omtänksamhet, generositet och humor, ja vi har väldigt kul tillsammans. Många utflykter och resor har vi gjort tillsammans under årens lopp, Spanien, Malaysia, Florida, England för att nämna några av de lite mera långväga turerna. Såå många skratt och roliga upptåg vi har haft. Mor är dessutom en duktig kock, ingen lagar kyckling, söndagsstekar, pepparrotskött, stekt inlagd sill som hon gör.  Gröna fingrar har hon också minsann och odlar sina växter från frö till prunkande växt och delar sedan frikostigt ut till släkt och vänner. 

Mor är även en fantastisk mormor och farmor för sina fyra barnbarn, våra två och brorsans två som hon är så stolt över.

Ja, jag säger bara. TACK för att du finns kära mor, det är jag så glad och tacksam för. 

Grattis ännu en gång........ 









När vi ses ska du få en bukett liljekonvaljer som är dina favoritblommor, men du får hålla tillgodo med denna bild idag. 

Liljekonvalj Höjd 15 cm Vit | Plantagen

Idag har det verkligen regnat från och till hela dagen. Det blev alltså inget trädgårdsarbete idag utan istället sorterade jag i vårt stora skafferi. Jag tog ut alla saker, torkade av och ställde i en ny ordning. Det som föranledde denna rensning var att jag var av med ett femkilospaket med mjöl. Hur kan man bli av med detta.........??
Det kom inte fram idag heller, så det blev inga grahamsbullar som var tanken denna regniga söndag. 

Ha en fortsatt fin kväll alla och speciellt du, mor!!

Vi ska se den spännande avslutningen på Robinson ikväll, äntligen är vi framme vid finalen. Jag som inte har sett Robinson sedan barnen var små, har följt detta årets deltagare slaviskt och inte missat ett enda avsnitt.
Det blir nog varm choklad och fröknäcke med ost framför TV:n denna kulna majkväll.  

Kram på er
@nneli          



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar