lördag 26 april 2014

Ett fynd från Klong och lite nya blommor.


Lördagskväll och maken och jag har precis kommit hem från en härlig kvällstur till Körsbärsdalen utanför Veberöd. Där åt vi kvällens middag. Jättefint var det där, som vanligt vid denna årstid.
Bilder därifrån kommer i morgon. 

Nedanstående bild är på den blombukett som just nu pryder vårt hem. 

Den vita ljusstaken (på kommande bilder) med en enkel dekor i guld längst ned köpte jag nu i veckan. Vilket fynd detta var!! 
Ljusstaken hade kostat 600:- men såldes nu med 70% rabatt eftersom det var det sista exemplaret. Jag slog till så för 180:- blev jag ägare till denna.  



Vår lilla kise vill också titta på det som är nytt på bordet. 

Johanna och jag äter lunch.

När jag var på Kulturen i fredags köpte jag två små, guldfärgade  ljusmanschetter till den nya ljusstaken. 

Det blev ganska fint faktiskt.

Nej, nu fortsätter lördagskvällen här. Klockan två i natt ska jag köra och hämta både Jakob och Johanna i Lund så det blir till att försöka hålla sig vaken här. Mycket kaffe och en bra film ska väl fixa det hela.
Det blir faktiskt filmen "Hundraåringen som klev ut ...... Ja, ni vet fortsättningen.
Vi är nog de enda som ännu inte sett denna film.

Ha en fin kväll!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar