söndag 13 april 2014

Lite påskfint i vaserna.

Idag har det verkligen varit aprilväder med ömsom sol, ömsom regn (vad tusan är egentligen ömsom för ett ord?? Ser ju jättekonstigt ut!) blandat med lite blåst. 

Skönt att det mesta i trädgården blev klart igår. 
Idag har jag städat skafferiet och tagit ut ALLA prylarna och det var MÅNGA kan jag säga. Torkade alla hyllor och sen in med kakao, mjöl och allt det andra igen.    
Så här kan man också kombinera björkris och påskliljor. Tack för tipset Mia!

Mina danska fina påskägg har nu kommit på plats i trollhasselgrenarna. 

Det är fyra olika motiv på äggen och det är George Jensen ( Royal Copenhagen ) som har designat de små, söta äggen.

Jag har haft de här äggen i många år och de tillhör favoritpåskpyntet.
Hoppas bara att Musse låter dem vara ifred.

Ha nu en bra söndagskväll.
Och namnet på min vita clematis hade jag helt klart för mig ändå fram till nu. Namnlappen satt nämligen kvar på växten.
Men nu när jag skulle skriva namnet så är det BORTA ur minnet.
Grrr,måste ut och kolla på lappen igen. Ha tålamod....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar