onsdag 9 april 2014

Lite affärsinspiration och det utlovade bullreceptet.

Hej på er! 
Hoppas att dagen har varit finfin! Jag ville bara visa er några bilder från mitt senaste besök i Lund. ( i förra veckan)
Jag tog en sväng på House of Palladium då. Jag köpte inget men man kan ju alltid titta och inspireras. 
Fint stilleben för skrivbordet.

De hade också fått in jättefina bordsunderlägg med kul texter.

Detaljbild på underlägget.

Så här vackert var det skyltat på Royal Design. Aaltovaser i fina vårfärger.

Här kommer nu receptet på mina sockerbullar/solskensbullar/vaniljbullar:
Håll tillgodo och LYCKA TILL!

Fyllda bullar ( grunddeg) ca 20 st.

2 dl gräddmjölk
25 gr jäst
75 gr margarin eller smör
3 msk socker
1 ägg
ca 8 dl vetemjöl
Smält smöret och tillsätt mjölken och lös upp jästen i vätskan. Tillsätt ägget,mjölet och sockret.
Låt jäsa till dubbel storlek under bakduk. 
Gör bullar av degen. Gör en grop i varje bulle och fyll den med vaniljfyllning .
Låt jäsa 30 minuter och grädda sedan i ca 5-10 minuter i 225-250 grader varm ugn.

Efter gräddningen doppar ni bullarna i smält smör och sen i strösocker. 
Mmmmm, så gott! 

Ha en fin kväll!  



1 kommentar: