lördag 19 april 2014

Första stoppet på Konstrundan, Gislövs smedja.

Idag startade vi dagen tidigt med en snabbfrukost och sen bar det iväg på Konstrunda på Österlen. Vi körde förbi Svampabanan i Tomelilla på vägen och det är nostalgi
Vi brukade faktiskt åka till Svampabanan på långfredagen när jag var liten. 
Nåväl, vi stannade inte där idag utan körde vidare.

Vårt första stopp blev i Gislöv, en liten mysig by utanför Brantevik. Detta är en fin målning av Reutersvärd.  

Vackra utställningslokaler och fin utemiljö.

Mårten och Johanna vid en påskpyntad björk på den fina gårdsplanen.

Höjdpunkten i Gislöv var förstås att hälsa på min vän och tillika duktiga Dalbykeramikern Annika Österlind. Lika söt och trevlig som vanligt tog hon emot i underbar miljö och med sina runda fina damer på plats.  

Mårten och Annika diskuterar konst.

Johanna och Annika. 

En av alla fina damer!
Det blev inget köp idag. Jag har en ju redan en hel del som jag har samlat på mig under årens lopp och som pryder sin plats i vårt hem.
Tack för titten och pratstunden Annika och lycka till med påskförsäljningen. Är ni i närheten av Gislöv så gör ett besök där. Ni kommer inte att ångra er....
Vi körde nu vidare mot......  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar