fredag 27 mars 2015

Bibliotek och badhotell.

Spana in den här häftiga byggnaden. 
Den finns i Harlösa och den fick jag syn på när jag skulle ta bussen hem
 igår efter att ha lämnat bilen på service. 
Här huserar byns bibliotek och det är den finaste biblioteksbyggnaden som jag har sett på länge. 


Här finns även ett hotell, minsann.

Under väntetiden på busstationen i S.Sandby blev det ett besök på
 "Evas Hembageri" för inköp av ett gott bröd.
Nej, inga kakor blev det fastän det var frestande, kan jag säga.
Brödet smakade bra till min enkla men goda lunch,
 bestående av sill, kokt ägg och turkisk yoghurt.


På kvällen var det dags att se ett nytt avsnitt av den eminenta serien "Badhotellet".
 

Musse ratar den danska serien men håller matte sällskap i alla fall.

Nu fortsätter vi med fredagskvällen här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar