lördag 28 mars 2015

Sortering och rensning från morgon till kväll och en fantastisk julros.

Hej på er!!
Denna dag har ägnats åt rensning och sortering. 
Jag började med att rensa ut en massa på Jakobs rum. 
Det fanns en hel del papper och annat kvar sedan han flyttade hemifrån. 
Det tog jag tag i idag och tömde bl.a. en hel hurts. 
Don´t worry Jakob, alla de  viktiga sakerna har jag sparat. 

Hurtsen har däremot åkt på tippen tillsammans med en massa annat. 
Maken bad mig nämligen att komma ut och se över mitt krukförråd också. 
Och alla som känner mig vet att jag har ganska 
många krukor i olika storlekar och material.   
Nu är det dock utrensat till viss del och det känns skönt. 

Det blev även lite fix i lusthuset och i växthuset. 
När jag kom in igen blev jag så jädrans sugen på Drömmar ( kakorna alltså). 
Håll nu tummarna för att de blir så där spröda och underbara som Drömmar ska vara 
och inte platta och trista (mardrömmar.)

Jag berättar sen hur de blev.

Nedan får ni njuta av min underbara julros som jag har fått av min snälla mor. 
Hon var på julros utställning i Köpenhamn i söndags och hade köpt 
många fina julrosor bl.a denna till mig.   Tack mor! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar